<
(...)
Primul insemn dat unui automobil a fost format din doua litere si o cifra: I. A. - 1.
Evenimentul s-a produs la sfirsitul veacului trecut, dar istoria nu a retinut data exacta. In schimb ea ne-a transmis peste ani numele celui cu ideea. Initiatorul numarului de inmatriculare a fost un comersant din Berlin, Rudolf Herzog. Interesant e ca vajnicul cetatean german nu si-a fixat insemnul pe automobil din motive administrative, ci numai si numai din dragoste pentru tinara sa sotie Iohanna Anker. La initialele numelui ei, I. A., automobilistul curtenitor a adaugat si cifra 1, ceea ce trebuia inteles in sensul ca Iohanna a fost prima (si marea) lui iubire.
(…)
>
SURSA
Dan Ursuleanu, Umor pe patru roți, ed. Sport - Turism / col. Cartea de vacanță, București, 1981, p. 224.
(...)
Primul insemn dat unui automobil a fost format din doua litere si o cifra: I. A. - 1.
Evenimentul s-a produs la sfirsitul veacului trecut, dar istoria nu a retinut data exacta. In schimb ea ne-a transmis peste ani numele celui cu ideea. Initiatorul numarului de inmatriculare a fost un comersant din Berlin, Rudolf Herzog. Interesant e ca vajnicul cetatean german nu si-a fixat insemnul pe automobil din motive administrative, ci numai si numai din dragoste pentru tinara sa sotie Iohanna Anker. La initialele numelui ei, I. A., automobilistul curtenitor a adaugat si cifra 1, ceea ce trebuia inteles in sensul ca Iohanna a fost prima (si marea) lui iubire.
(…)
>
SURSA
Dan Ursuleanu, Umor pe patru roți, ed. Sport - Turism / col. Cartea de vacanță, București, 1981, p. 224.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu