Faceți căutări pe acest blog

marți, 26 ianuarie 1971

Ministrul României în Rusia către Ministerul Afacerilor Externe de la București în 1883 (KREȚULESCU 1883)

 Documente Diplomatice Române, I, 11, 1883

240. Ministrul României la Petersburg, Krețulescu, către gerantul Ministerului Afacerilor Externe, Stătescu
R 199
Petersburg, 24 aprilie (st. n.) 1883
(r. g. 30 aprilie)

Domnule Ministru, 
Punându-mă în relație cu „Societatea pentru dezvoltarea Comerțului Rus”, am primit alăturat scrisoare de la Domnul Poznanski,  membru al acestei Societăți  și Președinte al comitetului însărcinat de  a face demersuri spre a dezvolta relațiile comerciale între România și Rusia.
Considerând marile foloase ce am obține din concurența binefăcătoare ce ar putea face produsele și mărfurile ruse cu acelea ale altor state care au astăzi monopolul de fapt în România, am onoare a Vă ruga să binevoiți a lua în considerare conținutul acestei scrisori și a o înainta Domnului Ministru al Comerțului  ca din partea sa să chibzuiască măsurile ce se vor crede de cuviință.
Primiți, Vă rog, Domule Ministru, asigurarea prea înaltei mele considerații.

[traducere franceză M. T.]
Petersburg, 15/27 martie 1883
Excelenței Sale Domnul N. Kretzulescu, Ministru Plenipotențiar al Majestății Sale Regele României la Petersburg
Excelență, 
Am onoarea de a Vă aduce la cunoștință că, în contextul bilanțului comerțului nostru exterior pe anul 1881, care a fost supus discuției într-o ședință a Societății pentru promovarea comerțului și industriei rusești care a avut loc pe 9 curent, în Duma, am arătat, bazându-mă pe datele statistice oficiale, slaba dezvoltare a relațiilor comerciale dintre țara Dvs. și Rusia, în pofida vecinătății lor și a mijloacelor de transport pe calea ferată și fluvială existente între cele două țări, și am ajuns la concluzia că industriașii și comercianții noștri neglijează această piață deschisă pentru vânzarea produselor lor manufacturiere, lăsând mână liberă altor țări, chiar depărtate de România, și mai ales Austriei, cu mărfurile căreia industria noastră ar putea concura foarte bine, atât prin calitate, cât și prin prețul de cost.
Iată câteva date statistice pe baza cărora am putut să-mi susțin afirmația. Rusia a exportat în Europa în 1881 produse alimentare de 251.000.000 ruble, materii prime industriale de 211.000.000 ruble, bovine de 12.000.000 ruble și produse industriale de numai 6.000.000 ruble; în aceste cifre de export, România figurează doar cu 8.160.000 ruble, (....).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu