Faceți căutări pe acest blog

joi, 14 iunie 2012

Debutul scriitorului M. Sadoveanu (V. SADOVEANU 1968)

<
(...)
Nu mult după această perioadă, fiind în clasa a III a primară, încercările literare ale fratelui meu au ajuns și în mîinile mele. Și cum citisem pînă atunci broșuri cu haiduci, nuvele de N. D. Popescu și Rădulescu-Niger, fratele meu îmi apărea acum într-o lumină nouă, ca o ființă superioară, întrucît, cu toate modestele mele cunoștințe literare, instinctiv mi-am dat seama că cele scrise de dînsul în manuscrisele ce le aveam sînt superioare istorisirilor din broșurile amintite. La această părere mai contribuia și faptul că de cîte ori venea în vacanță și ieșea pe stradă, era întîmpinat și salutat de notabilitățile tîrgului: subprefect, primar, magistrați, avocați, cu multă curtoazie, probabil avînd informații că este un element fruntaș la carte în liceu și promite să devină cineva în țara aceasta.
(...)
>

Sursa
Vasile Sadoveanu, Bădia Mihai. Amintiri și evocări, Ed. pentru literatură, București, 1968, p.12

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu